وی فلو - مدیریت فرایندها و نرم افزار تضمین کیفیت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



وی فلو (Viflow) یک نرم افزار مدیریت فرایندهای کسب و کار است که با قابلیت مدلسازی و مدیریت فرایندها، امکان درک بهتر و دستیابی بهینه به اهداف سازمانی را فراهم می آورد. به منظور دستیابی به اهداف سازمانی، باید فرایندهای کاری در سازمان تعریف شده باشد و با عملکرد واقعی انطباق داشته باشد. با ایجاد فلوچارت های موثر می توان به شفاف سازی عملکرد، بهبود موثر و یا طراحی مجدد سازمان کمک کرد بطوری که اهداف کلان را با فعالیتهای روزانه مرتبط نمود و کنترل فرایندهای سازمان را به گردانندگان آن داد. وی فلو(Viflow) نرم افزاری است که امکان طراحی فرایندها، مدیریت فرایندها، مدیریت مستندات و مدارک، ایجاد یکپارچگی فرایندها و انطباق با استانداردها را فراهم می اورد و مدیران را قادر به کنترل فرایندها می نماید. نرم افزار با ایجاد فضای مناسب برای یک یا چندین کاربر ابزارهای مناسب برای مدل کردن و مدیریت فرایندها را فراهم می اورد.

یک نرم افزار خوب برای مدیریت فرایندها باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نرم افزار مدیریت کیفیت وی فلو ViFlow و آدرس viflow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 638
بازدید کل : 179515
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

http://www.viflow.ir/images/new_45_ani.gif

آمار مطالب

:: کل مطالب : 44
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 23
:: بازدید ماه : 638
:: بازدید سال : 2297
:: بازدید کلی : 179515

RSS

Powered By
loxblog.Com

معرفی نرم افزار مدیریت کیفیت وی فلو ViFlow

وی فلو - مدیریت فرایندها و نرم افزار تضمین کیفیت
یک شنبه 14 فروردين 1390 ساعت 15:50 | بازدید : 1451 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 مدیریت فرایندها عبارت است از یک رویکرد مدیریتی است که بر هم جهت کردن  کلیه امور یک سازمان با خواسته های مشتری متمرکز است. یک رویکردی که اثر بخشی و کارایی سازمان را با در نظر داشتن انعطاف یذیری و خلاقیت و کپارچگی ان بهبود می بخشد. مدیریت فرایندهای کسب و کار تلاش می کند که بطور مداوم فرایندها را ارتقا دهد و بنا براین می توان گفت که فرایند بهینه کرد فرایندها می باشد. یعنی مدیریت فرایندها سازمان را قادر می کند که بهتر بتواند از دیدگاه سنتی جدا شده و موثرتر و کارامد تر باشد.

 یک فرایند کسب و کار یک سری یا شبکه ای از فعالیتهای با ارزش افزوده است که انجام می پذیرد تا بتوان به اهداف سازمانی دستیافت. این فرایندها برای هرسازمانی حیاتی است تا بتواند ایجاد درامد نموده و اغلب خود هزینه زا هستند. فرایند ها در سازمانه اغلب جزئی از سرمابه های استراتژیک به حساب می آیند که بایستی درک شده، مدیریت شوند و بهبود داده شوند تا بتواند محصول یا خدمات با  ارزش افزوده به مشتری ارائه نمایند. مدیریت فرایند سعی می کند که قابلیت تغییر را در سازمان در با ترکیب مناسب انسان و تکنولوژی افزایش دهد. البته در قدیم فرایندها را بیشتر با مفاهیم وظیفه، دپارتمان و تولید و خروجی شناخته می شد ولی امروزه  بیشتر مدیریت فرایند با تکیه بر تلفیق نیروی انسانی و تکنولوژی و خصوصا فن اوری اطلاعات مد نظر است. یعنی در مراحل اجرایی یک گردش کار به یم نیروی انسانی برای قضاوت در خصوص کار ی که باید انجام شود یا ارزیابی کاری که انجام شده  نیاز است.

مدیریت فرایندها به سازمان اجازه می دهد که فرایندها مبتی بر تکنولوژی و با بهره گیری از سیستمهای نرم افزاری بتوانند مشکلات سازمانها را حل کنند.

مذدیریت فرایندها شامل مراحل زیر هستند:

  • تعریف شامل طراحی و مدلسازی فرایندها
  • اجرای فرایند
  • پایش فرایند یا کنترل
  • انالیز و بهبود

نرم افزار وی فلو امکان طراحی و مدلسازی، کمک به اجرا، پایش و انالیز فرایندها را فراهم می آورد.

 Viflow 4.5

ساختار فرایندها

پس از شروع بکار با  Viflow در  صفحه اصلی نرم افزار می توان به اکثر اطلاعات مهم بانک اطلاعاتی انتخاب شده دسترسی داشت. تمام فرایندها، نواحی و بخش های سازمان و اطلاعات کامل هر فرایند در قسمت سمت چپ صفحه به شکل نمودار درختی مانند اکسپلورر ویندوز نشان داده می شود.

 در سمت راست نمای عمومی فرایند با قابلیت بزرگنمایی دیده می شود.  با دوبار کلیک روی هر فرایند می توان آنرا بازکرده و شکل ترسیم شده گردش کار را مشاهده کرد. همجنین به سادگی می توان اطلاعات مربوط به هر فعالیت در هر مرحله کاری در فرایند را فعال نمود.

 مدلسازی و ترسیم فرایندها

برای ترسیم فرایندها به سادگی از نوار الگوها، شکل یا نماد مناسب را با موشواره کشیده و در داخل صفحه ترسیم قرار داده می شود. در این حالت پنجره ای باز شده و اطلاعات در آن ثبت می گردد. این اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی ذخیره و در هنگام نمایش فرایندها در خروجی تحت وب با فرمت  HTLM قابل مشاهده است یا در هنگام گزارش گیری  با Viflow Reporter  می توان آنها را آنالیز نمود.

 به همین ترتیب می توان شکل نوارهای نواحی سازمانی، فعالیت یا تصمیم گیری و خطوط رابط را فقط با کشیدن و رها کردن الگوها در داخل صفحه ترسیم ادامه داد و به سرعت و سادگی نمودارهای گردش کار فرایندها را ایجاد نمود.

 زیر فرایندهایی که خود دارای تعدادی فعالیت هستند به شکل سایه دار نشان داده می شوند و در سمت راست صفحه با یک علامت + مشخص می شوند.

  انتشار و توزیع فرایندها

پس از ایجاد و مستند شدن فرایندها نیاز به توزیع فرایندها و در دسترس قرارگرفتن انها برای کارکنان سازمان می باشد. برای این کارViflow   دارای توابع پیشرفته برای انتشار فرایندها و ایجاد فایل خروجی Webmodel یا تحت شبکه  با فرمت HTLM می باشد. برای مشاهده فایل خروجی شامل فرایند و کلیه اطلاعات مرتبط نیاز به اینترنت اکسپلورر میباشد.

 خروجی می تواند بر روی شبکه داخلی سازمان و برای گروههای سازمانی با تفکیک دسترسی قرارداده می شود و اطلاعات و فرایندهای مشخص شده برای آنها قابل مشاهده است.

با کلیک روی قسمت نمودار درختی فرایندها یا شکل گرافیکی ترسیم شده فرایندها می توان روی گردش کار فرایند حرکت و فرایند ها را مرور نمود و اطلاعات مندرج و مدارک لینک شده را مشاهده و باز کرد. بدین ترتیب کارکنان به سادگی میتوانند  با فرایندها کار کنند.

 مستند سازی و مدیریت فرایندها

Viflow Reporter  یک برنامه جانبی برای ایجاد مدارک نوشتاری، آنالیز داده ها و اطلاعات مربوط به مدیریت فرایندها است.

 به کمک آن می توان گزارشهای متنوعی از اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی مانند موارد زیر را تهیه نمود.

  ·         فهرست اصلی مستندات و موارد تحت کنترل

·         فهرست مستندات، فرمها و کاربران آنها

·         تشریح فرایندها

·         شاخص های اندازه گیری فرایندها

·         بهبودهای احتمالی

·         فهرست اقدامات برای بهبود فرایندها

·         شرح مشاغل

·         مدل ارتباطات فرایندها

 




|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: